Збирка мутних мисли једног малодушног орла.

24. јул 2012.

Сви сањамо рај

Стајали смо тако у реду, и чекали плаве визе које воде на неко боље место. Испред менe, фантастична жена - бела ланена хаљина, дуга црна коса и скроз добре ноге. Питам - чекате дуго? "Не знам, ваљда", каже не окрећући се. Видим јој делић озбиљног лица, скривеног шеширом. Насмешим се и питам - могу ли знати твоје име? Окрене се, видим јој дубоке тамне очи пуне плама, одмери ме од главе до пете и кратко каже: "Не." А ја, ходајућа институција, на мени мајица два броја већа, кратки рукави до лаката, панталоне исцепане, али нико не примећује, јер то је модерно, неке розе чарапе и излизане црне патике са две пертле везане у машну. Да окачим таблу са "Не суди о књизи по њеним корицама" не би помогло. Тако сам изгледао ја, тада, и читавог живота. Још један од несрећника који не мари за то.

Месару, који је испред мене ушао у канцеларију триста два, су ударили црвени печат. Ако су одбили таквог човека, помислих, шта ја тражим овде? Надолазећу бујицу питања ми је прекинула шалтерска радница са кратким и оштрим: "Следећи!" А ја сам био следећи. Само пар питања, на која сам одмуцао одговоре, онда тренутак тишине, затим снажан ударац печата по очајничким рукописом исписаном захтеву и још једно "Следећи!". Покупио сам папире и изашао напоље. Сео сам на клупу, удахнуо једном и погледао у папир. То је то.

И док тако седим и посматрам њу, како хладно стоји у реду за триста четири, а лагана промаја јој мрси косу, мислим - не знам на коју фору, али идемо опет. Приђем јој и куцнем је по рамену, окрене се, а очи и даље у пламену. Одлучим да говорим шта ми лежи на души и кажем јој: "Драга, срешћемо се једном поново, у Паризу ил' Лондону, ти ћеш бити уличарка, а ја само лопов. Ти исто јуриш своју ствар, исто као и ја или он или он или она клинка на крају реда. На пример, ја, ја само хоћу да сам славан. На пример, ти, ти само хоћеш малено поткровље са књигама и неког тетовираног типа да те греје у кревету. На пример, драга, ако нам се не остваре снови и не одржи нас понос, ако потонемо у понор, волео бих да знам твоје име, да те дозивам у мрачним ноћима, да сањам те ноге, те очи и ту косу. Та уста, то лице без смешка, драга, никад нећу заборавити, кунем ти се сунцем и тим новим, обећаним небом.

А Бог ми је и даље поклањао мисао и док сам ја причао, док је њен светац заштитник пушио малборо пред капијама раја, њу су водиле велике речи, снови о промени, и била је глува за све што је чула. "Драгана, Драгана, Драгана", тихо је понављала. Као да је утекла из самог пакла, тако је изгледала. Хвала, рекох и пођох некуд.

Суседи питају: "Где је она пропалица, скитница?", а мој друг из детињства говори: "Нема га, однео га је ветар, далеко." А ја, летећи међу облаке, сањам рај и понављам - Драгана, Драгана, Драгана...

2 коментара:

  1. ne tako mutne i malodušne misli, sviđa mi se... nego, 
    trebao bi nabaciti neki chat program, kada imam nešto da kažem, a da se ne odnosi na konkretnu stvar, kao na primer- dva sata utukoh u onu igricu iz tačke "zanimljivo", gde je  pronađe... i tak

    ОдговориИзбриши
  2. Ако имаш фејза, чукни ме, имаш тамо скривен у лиценци. Ако имаш мсн-а, скајпа или мејла, чукни ме на контакт форму па ћу те додам. Чет не стављам на блог, жено, па да ме једног дана критика поједе, као, добитник НИНове награде за мир, две 'иљаде дванаесте ставио смајли који приказује хитлера како показује руком жени да мршће. Јавност шокирана, моја блистава каријера тоне, а ја се опијам у некој рупи, оно туру по туру. 

    ОдговориИзбриши

Copyright © БАРУТАНА | Powered by Blogger

Design by Anders Noren